Nézni a szemünkkel...

2012.02.22. 21:57

Hááát, ez a bogárevés téma nagyon nagy! Hú, kár, hogy nem kezdtem el - most sem - nézni a tévét, amikor kezdődött az a műsor... azzz... az egyik, na, ami ilyentájt szokott menni. (Aktív?...) Mindegy is. Szóval kezdődött, és a bogárevésről volt szó, meg hogy valami pénzt kapnánk (mi, valakik) valakitől, ha bevezetnénk általánosba ezt a régi-új fehérjebeviteli formát... (Bocs, de ennél a résznél még nem figyeltem...)

Nos, hát ez nagyon jól hangzik. Miért is ne? Hiszen mi, magyarok megesszük a marhák gyomrát, meg mindenféle undorító belsőségeket, pfuj... Akkor miért ne ehetnénk bogarat? Mindenki jól járna: a nem létező állattartáshoz nem kellene mezőgazdaság, ahhoz nem kellenének gépek és emberek... Tiszta jó. Meg azért sok fehérje is van a rovarokban, és ha megennénk őket, vegyszerekre se kellene költenünk. Biokaja. Tök állat. Ja, és tápláló meg egészséges, mint a Kinder tojás.

Nem, nem a dolog morális hátterével van bajom, én is eszem néhanap húsnak csúfolt kolbászokat, felvágottakat meg kenőmájasokat, meg pörköltet, meg sült csirkét, a tengeri bigyókat meg kifejezetten szeretem. Szóval elképzelhető, hogy nem hátrálnék meg egy tál sáskától vagy egy csótánypörkölttől, bár nem tudom elképzelni, hogy mindez jobb lehetne mondjuk egy nyers kecskeherénél, amitől pedig köztudottan még Bear Grylls is feladta a túlélésért folytatott küzdelmét... Na de mindegy, próba cseresznye. Szóval, nem azzal van bajom, hogy ezek az állatok azelőtt még éltek, meg ilyesmi (igen, ezennel a buddhistáktól is elnézést kérek, de mentségemre legyen mondva, hogy nem sok húst eszem). A műsorban felkértek pár hírességet, hogy ugyan, kóstizzák már meg kamerák kereszttüzében ezeket az - egyelőre még csak - ínyencségeket, és mondják el a tévénézőknek szépen, artikulálva, milyen is a bogárevés. Leültek egy étterem egyik asztalához, rendeltek mindenféle ízeltlábúakat, és amíg azt várták, hogy kihozzák nekik a frissen elkészített ételt, addig - és ezt a részt nem értem!!! - szöcskékről, csótányokról és egyéb amúgy aprócska állatokról készült, óriásira nagyított fotókat nézegettek.

"Á, hogy néz a szemével!"

Hááát... igen. Esetenként mind a hattal. Mégis - már nem azért, de - mivel kellene néznie amúgy, ha nem a szemével? Csak úgy kérdezem. A csirke, a marha, a disznó meg a hal is a szemével néz, amíg van neki, meg amíg él. Nahát! Mégsem nézegetek aranyos kis bocikról készült fényképeket önsanyargatásképpen, mielőtt eszem egy pörköltet. És nem, ez nem menekülés meg hárítás! Én - egyes Facebook-os egyénekkel ellentétben, akik szerint már elavult szokás a disznóvágás, mert a húst a boltban kell venni - tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy a jó csülökpörkölt alapanyaga a szegény kismalac combja. Igen, tudom. De emberből vagyok, az meg mindenevő, szóval...

És hogy levadásznám-e, ha nem lehetne kapni a boltban? Biztos vagyok benne. Ez ilyen.

DE AKKOR SEM NÉZEGETEK KÉPEKET RÓLUK!!! Milyen hülyeség ez?! Amúgy ez is csak szokás kérdése - lásd disznóvágás...

Tehát a bogárevéssel megint csak egyetlen problémám van, ami azonban már kezd egy kicsit uncsi lenni. Merthogy még mindig ugyanaz, mint például a népegészségügyi törvény esetében. Miért akar bárki is fizetni azért (és ezzel vonzóbbá tenni számunkra), hogy bogarakat együnk? Kinek jó ez??? Vagy hát a drogok legalitása, például ami az alkoholt illeti... Azért érdekes, hogy vannak hírek, amik ugyanahhoz a felmerülő kérdéshez köthetők. Persze, lehet mondani, hogy összeesküvés-elméleteket gyártok. De erről csak annyit, hogy ha azt mondták volna, hogy együnk rovarokat, mert az egészséges, még el is hittem volna. Viszont ha már pénzt is ajánlanak érte, akkor ott valami nem tiszta nekem... (Sajnos ilyen kis gyanakvó vagyok, ez van. És nem, nem is áll szándékomban változtatni ezen, mivel pontosan hogy nem ilyen voltam. De ilyen lettem. Biztos nem véletlenül...)

"A dzsungelben minden ehető. Te is" - ugyebár.

A bejegyzés trackback címe:

https://mind-of-row.blog.hu/api/trackback/id/tr364174992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása